Przedstawiciele miasta Jastrzębie Zdrój uczestniczyli w IV edycji Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Impreza odbyła się 21 i 22 kwietnia w Warszawie.  W tym roku Festiwal stanowił zwieńczenie czterech ostatnich lat pracy samorządów w obszarze budowania i promocji marek miast i regionów.

Festiwal stał się największym w Polsce, a także w Europie, uznanym i prestiżowym wydarzeniem stanowiącym symbol integracji środowiska samorządowego i biznesu oraz promowania najwyższych standardów pracy, kreatywności, rzetelności i zaangażowania w procesie budowania wizerunku oraz promowania miast i regionów. Festiwal Promocji Miast i Regionów to wydarzenie skierowane do samorządów, instytucji publicznych, centrów kultury, ministerstw, agencji marketingowych, mediów, ekspertów i autorytetów w dziedzinie promocji miast. Jego organizatorem i pomysłodawcą jest Grupa Ströer w Polsce, jeden z liderów rynku reklamy zewnętrznej.

Podczas dwóch dni Festiwalu szerokie grono osób uczestniczących miało możliwość wysłuchania ciekawych prezentacji dotyczących sukcesów w tworzeniu pozytywnych wizerunków i silnych marek polskich samorządów /m.in. Poznania, Legnicy, Białegostoku/ i regionów /świętokrzyskiego, lubelskiego/. Tradycją Festiwalu jest obecność znakomitych specjalistów światowej klasy, którzy w tym roku prezentowali podejmowane działania w zakresie promocji Barcelony i Amsterdamu. Stałym punktem Festiwalu był Panel Prezydentów, który rokrocznie wzbudza ogromne zainteresowanie wśród osób uczestniczących w konferencji.

Festiwal zakończyła gala wręczenia Złotych Formatów – najważniejszego i najbardziej prestiżowego konkursu związanego z dziedziną promocji miejsc w Polsce. Nagrody zostały rozdane w pięciu kategoriach, tj. outdoorowa kampania reklamowa 2009 roku; event 2009 roku; kampania on-line 2009 roku; działalność promocyjna – GRAND PRIX Festiwalu Promocji Miast i Regionów – od początku 2007 do końca 2009 roku.