INTERBLOK powstał na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej i jest finansowany z funduszy unijnych. Za jego realizację i wdrażanie w szkołach odpowiada Samodzielne Koło Terenowe nr 64 Społecznego Towarzystwa Oświatowego w Krakowie. Program zakłada praktyczny sposób nauczania chemii, fizyki, matematyki, geografii i biologii. Szkoła otrzymała gotowe scenariusze zajęć oraz dostęp do platformy internetowej, na której zarówno uczniowie, jak i nauczyciele będą mogli wymieniać się zdobytą wiedzą, doświadczeniem i komentarzami.

W trakcie zajęć uczniowie będą nie tylko samodzielnie przeprowadzać eksperymenty, rozwiązywać zadania problemowe, ale także budować prototypy urządzeń, które pomogą zrozumieć prawa rządzące światem przyrody. Przez cały czas trwania projektu nauczyciele prowadzący będą mogli korzystać z wsparcia autorów scenariuszy poszczególnych zajęć.

Dodatkowo gimnazjaliści będą mogli zaznajomić się z podstawami ekonomii i przedsiębiorczości, gdyż do każdego projektu będą sporządzone analizy opłacalności wykonywanego zadania. Wśród najciekawszych eksperymentów, które będą mieli do wykonania uczniowie, jest m.in. przecinanie płomienia, budowanie gaśnicy McGyvera, konstruowanie rakiety czy akustycznego wzmacniacza. Taka forma nauki ma na celu pokazanie młodzieży jak pracować w grupie, samodzielnie rozwiązywać problemy badawcze, a także postrzegać otaczający świat.

Bez wątpienia wszystkie proponowane zajęcia zwiększają kreatywność i pobudzają ciekawość uczniów. Ponadto przełamujemy w ten sposób stereotyp, według którego nauczanie przedmiotów ścisłych musi być nudne. W trakcie każdych zajęć w ramach INTERBLOK-u na pewno pojawią się prawdziwe emocje.
Nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i dyrekcja już zostali przeszkoleni.

Agnieszka Gałuszka
dyrektor szkoły