27 marca godz. 17.00 – „W 80 minut dookoła świata” – czyli wirtualna podróż po wielu kontynentach. Zapraszamy dzieci, rodziców i dziadków do wspólnego zwiedzania świata. Dzięki Internetowi przeprawicie się przez dżunglę, pustynię i kanion, zobaczycie miasto Inków, podwodny świat i słynne muzeum.

28 marca, godz. 17.00 – „Zasadź drzewo w Internecie” – spotkanie polegające na stworzeniu drzewa genealogicznego rodziny za pomocą narzędzi internetowych. Zapraszamy dzieci, rodziców i dziadków do wspólnego odkrywania historii rodzinnej. Dzięki Internetowi dowiecie się, gdzie w Polsce mieszkają ludzie o takim samym nazwisku, stworzycie drzewo genealogiczne i rozwiążecie emocjonujący quiz.

29 marca, godz. 17.00 – „Rozgrzewka przed Euro 2012” – turniej wiedzy o piłce nożnej wykorzystujący zasoby internetowe. Zapraszamy dzieci, rodziców i dziadków do wspólnego udziału w turnieju wiedzy o piłce nożnej. Dzięki Internetowi zobaczycie największe sukcesy reprezentacji Polski, poznacie ciekawostki o zbliżających się mistrzostwach, poczujecie ducha rywalizacji.

„Tydzień z Internetem” jest koordynowany przez Telecentre-Europe – organizację pozarządową zrzeszającą sieci telecentrów z różnych krajów. Kampania ma na celu zachęcenie jak największej liczby osób do poznania możliwości Internetu. W Polsce kampanię koordynuje Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (FRSI), a partnerami są: firmy Microsoft, UPC i Telekomunikacja Polska, Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Federacja Inicjatyw Oświatowych, Fundacja Matematyków i Informatyków Niesprawnych Ruchowo oraz Związek Harcerstwa Polskiego. Przedsięwzięciu patronuje koalicja „Dojrz@łość w sieci”, działająca na rzecz zachęcenia osób starszych do aktywnego korzystania z Internetu. Hasłem przewodnim kampanii „Tydzień z Internetem 2012” jest aktywność osób starszych i solidarność międzypokoleniowa.

Na potrzeby akcji zostanie uruchomiony specjalny internetowy licznik, dzięki któremu będzie można poznać liczbę jej uczestników we wszystkich krajach. W ubiegłym roku wzięło w niej udział ponad 112 tysięcy osób z blisko 30 krajów, w tym niemal 7 tysięcy z Polski (zajęliśmy czwarte miejsce). W tym roku „Tydzień z Internetem” odbędzie się w ponad 50 krajach. Celem akcji jest zachęcenie jak największej liczby osób do poznania możliwości, jakie daje Internet.