Projekt szkoły zatytułowany jest: „Poznawanie tradycji, budowanie jedności”. Jego najważniejszym celem jest poznawanie zwyczajów, tradycji, kultury i obrzędów innych krajów europejskich, a przez to wzmacnianie poczucia jedności i przynależności do europejskiej wspólnoty narodów.

Szkoła w Llangollen jest szkołą, gdzie językiem nauczania jest język walijski, którym mieszkańcy północnej Walii, w znacznej mierze posługują się na co dzień. Paradoksalnie, ta część Wielkiej Brytanii, która najszybciej została podbita przez Anglików, najdłużej pozostaje w związku z Anglią i była najmniej buntowniczą częścią Wielkiej Brytanii; odniosła największy sukces w zachowaniu swojego języka i rodzimej, ludowej kultury. Walijczycy, uchodzą w świecie za jedną, z najbardziej rozśpiewanych nacji. Prawie co drugi mieszkaniec tego kraju należy do jakiegoś chóru lub zespołu muzycznego. W wielu miastach organizowane są turnieje i konkursy śpiewacze, zwane w języku walijskim eisteddfod, nawiązujące do średniowiecznych turniejów celtyckich bardów. Najsłynniejszy z nich odbywa się właśnie w Llangollen, w miesiącu lipcu. My również mieliśmy okazję posłuchać występu tradycyjnego chóru męskiego, działającego w Llangollen.

Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w lekcjach z walijskimi kolegami. Szczególnie emocjonujący był „europejski „ mecz piłki nożnej, w którym obok Walijczyków grali także Irlandczycy, Włosi, Hiszpanie, Finowie i nasz reprezentant – Tomek Walczak. Z kolei nauczyciele z naszej szkoły prowadzili z uczniami walijskimi lekcję plastyki, w czasie której wykonywali oni kosze kwiatowe z kolorowego papieru. W programie wizyty znalazły się także wycieczki do lokalnych atrakcji turystycznych, tj. Typowa wioska walijska Carrog, wjazd kolejką na górę Snowdon (najwyższy szczyt Anglii i Walii) czy też zwiedzanie miasteczka i średniowiecznego zamku Caernarfon. Szczególnie wizyta na zamku zrobiła na wszystkich ogromne wrażenie.

Koordynator szkolny: Sylwester Bizuga