Rusza kolejna już edycja konkursu na najlepszą kampanię społeczną roku. Wprowadzone w tym roku modyfikacje usprawnią proces oceny zgłoszonych kampanii. Wszyscy zainteresowani udziałem mogą przesyłać swoje zgłoszenia przez okres czterech tygodni za pośrednictwem strony www.konkurs.kampaniespoleczne.pl.

Pierwszą ze zmian można zauważyć już na etapie wstępnym – została wprowadzona preselekcja zgłoszeń. Następną nowością będzie klauzula konfliktu interesu, obecna przy ocenie każdej kampanii. Oznacza to, że jurorzy, którzy są w jakikolwiek związani z określoną kampanią, nie będą mogli jej w jakikolwiek sposób oceniać. Poza wymienionymi nowościami, ogólna formuła konkursu jest identyczna, jak w latach poprzednich. Jury, w skład którego wchodzą specjaliści z dziedziny marketingu, reklamy i public relations. W każdej kategorii może zostać przyznana 1 nagrodę główna oraz 1 wyróżnienie. Kampanie będą wybierane w 9 kategoriach:

  • Kampanie organizacji pozarządowych,
  • Kampanie instytucji publicznych,
  • Kampanie lokalne,
  • Kampanie 1%,
  • Marketing zaangażowany społecznie (CRM),
  • Kampanie firm i fundacji firm,
  • Programy edukacyjne firm,
  • Akcje zaangażowane firm,
  • Akcje zaangażowane społecznie (kampanie społeczne rozumiane jako inicjatywy i działania osób prywatnych, niezrzeszonych w żadnych instytucjach, stowarzyszeniach, fundacjach).

Poza 9 wymienionymi kategoriami istnieje możliwość zgłoszenia swojej kampanii w odrębnej grupie tematycznej (aby zgłosić kampanię w jednej z tych grup, należy ją zgłosić także w jednej z wyżej wymienionych kategorii głównych):

  • Kampanie o tematyce ekologicznej
  • Kampanie o tematyce zdrowotnej,
  • Kampanie związane z marketingiem miejsc i rozwojem regionalnym.

Ponadto zostaną przyznane dodatkowe wyróżnienia, m.in. za:

  • Najlepsze działania PR,
  • Najbardziej inspirującą kreację reklamową,
  • Najbardziej nowatorskie i nietypowe działanie marketingowe,
  • Kreatywne działania OOH,
  • Wyróżnienie specjalne.

W konkursie mogą brać udział wszyscy, którzy w roku 2015 zrealizowali kampanię społeczną. Formuła konkursu przewiduje też udział internautów – za pośrednictwem portalu kampaniespołeczne.pl będą mogli głosować w kategorii – Akcje zaangażowane społecznie.

Termin zgłaszania kampanii do konkursu upływa 15 marca, zaś ogłoszenie wyników i podsumowanie odbędzie się podczas uroczystej Gali rozdania nagród pod koniec maja br.

Więcej szczegółów na temat konkursu: konkurs.kampaniespoleczne.pl.