Rezi robi dym

Po wybitnym aktorze, Franciszku Pieczce, którego kreację w pierwszym filmiku antysmogowym z serii „Nie truj sąsiada” obejrzało już kilkaset tysięcy internautów, akcję wsparł Rezi, czyli Remigiusz Wierzgoń – jeden z najpopularniejszych polskich youtuberów.

Tym razem spot, zarówno pod względem osoby bohatera, jak i przyjętej konwencji, został przygotowany z myślą o młodszych odbiorcach. W końcu zmagania ze smogiem i walka o zdrowie i czyste powietrze to wspólna, międzypokoleniowa sprawa.

Trzech kolegów z blokowiska ubranych w kolorowe dresy zabiera podręczną kamerkę i wychodzi na miasto „zrobić porządek”. Nie ma jednak mowy o żadnej grandzie, ich celem jest walka z głównymi przyczynami smogu – najgorszymi paliwami, starymi „kopciuchami” i powszechnym spalaniem śmieci. Tak zaczyna się drugi spot promujący akcję zainicjowaną w ramach międzygminnego projektu „Gmina z (dobrą) energią!”.

 

GZDE_REZI-SESJA_small_01

 

Organizatorzy kampanii – Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego oraz Planergia.pl liczą, że dzięki Rezigiuszowi uda się zaangażować w kampanię antysmogową młodzież, co nie tylko przyczyni się do wykształcenia pozytywnych postaw u tej grupy, ale pozwoli też dotrzeć z proekologicznym przekazem do pokolenia rodziców oraz dziadków.

Spot można oglądać na platformie YouTube oraz za pośrednictwem profilu społecznościowego kampanii na Facebooku (facebook.com/gminazenergia).