Trwa XX edycja Konkursu Dobroczyńca Roku, którego organizatorem jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. W tym roku do Konkursu wpłynęło ponad 120 wniosków, pokazujących dobre praktyki z obszaru CSR i działań społecznych. Na swoich faworytów można głosować przez stronę wybierajdobro.pl.

Po zalogowaniu się na stronę wybierajdobro.pl można głosować codziennie do 24 kwietnia. Lista laureatów zostanie ogłoszona 29 maja na uroczystej gali XX Dobroczyńcy Roku.

W tym roku w gronie finalistów znaleźli się:

W kategorii Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu:

  • Accenture Polska, za wdrożenie nowej platformy informatycznej w Fundacji Świętego Mikołaja,
  • Bank Handlowy w Warszawie S.A (City Handlowy), za utworzenie aplikacji ArtSherlock, powstałej w partnerstwie współpracy Fundacji Communi Hereditate i Fundacji Kronenberga przy City Handlowy.
  • Soneta Sp. Z o. o., za nieodpłatne przekazanie Stowarzyszeniu Wiosna oprogramowania wspierającego działania administracyjne.

W kategorii Projekt Społeczny – małe firmy:

  • ATS Transport Tomasz Sosnowski, za wspieranie ruchu hospicyjnego, poprzez zakup niezbędnego sprzętu.
  • STANPOL S.C Sklep pszczelarski Warszawa, za wielokrotne udzielanie pomocy Stowarzyszeniu Przyjaciół S.O.S w projekcie Pasieka Edukacyjna.
  • Majonezy Spółdzielnia Pracy Produkcyjno-Handlowa w Kętrzynie, za wsparcie finansowe działań Fundacji „Przyszłość dla Dzieci”.

W kategorii Projekt społeczny – duże firmy:

  • Carrefour Polska, za cykliczne wspieranie działań Banków Żywności.
  • Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A, za wsparcie realizacji ogólnopolskiej kampanii profilaktyki męskich nowotworów.
  • Kaufland Polska Markety, za pomoc opuszczonym i osieroconym dzieciom, w ramach partnerstwa ze Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce.

W kategorii Projekt społeczny – średnie firmy:

  • BMW Group Polska, za wspieranie edukacji młodych osób, poprzez przekazania wsparcia finansowego na rzecz programu Radość zmiany Ashoka&BMW.
  • Grupa Aterima, za cykliczne wspieranie projektu „Bezpieczna praca za granicą”.
  • Delia Cosmetics Sp. Z o.o., za wspieranie finansowe potrzeb dzieci nieuleczalnie chory i ich rodzin, poprzez współpracę z Fundacją Gajusz.

W kategorii Wolontariat pracowniczy:

  • Kompania Piwowarska, za innowacyjną platformę Kompania Wolontariuszy, która ułatwia pracownikom zaangażowanie w wolontariat.
  • Bank Handlowy w Warszawie S.A (City Handlowy), za systematyczne wspieranie zaangażowania społecznego byłych i obecnych pracowników City.
  • Credit Suisse (Poland) Sp. z o.o., za możliwość wykorzystania do czterech pełnopłatnych dni w roku, przez pracowników, na udział w inicjatywach wolontariackich.