Sukces jastrzębskich uczniów w Genewie

Po raz kolejny uczniowie Zespołu Szkół nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego w Jastrzębiu-Zdroju zdobyli niesamowite nagrody na międzynarodowych konkursach innowacji.

Nagrody zdobyte w Genewie dla wynalazku ISEPT: złoty medal, Special Award for Contribution to Invention – nagroda specjalna Portugalii, Firi Award for the Best Invention – nagroda specjalna Iranu. Za to dla internetowego dziennika  E-JURNAL FOR PE wynalazki zostały nagrodzone  srebrnym medalem, a także Special Award for Contribution to Invention – nagroda specjalna Portugalii i Thailand Award for best International Invention – nagroda specjalna Tajlandii.

 

ISEPT- INNOVATIVE SYSTEM FOR EDUCATION AND PHOBIAS TREATMENT – INNOWACYJNY SYSTEM EDUKACYJNY I LECZENIA FOBII

Twórcy wynalazku

Uczniowie: Piotr Bujna 2ib, Jakub Kaj 2ib, Krzysztof Olszok 2in, Damian Osiak 2ib, Agata Wajda 3el, Szymon Wojakowski 2in.

Promotorzy: Marcin Lasak, Krzysztof Smyczek.

Tłumacze: Ewa Maduzia, Krystyna Galant

ISEPT jest innowacyjnym dwumodułowym projektem. Opiera się on o technologię wirtualnej rzeczywistości. Jest to prężnie rozwijająca się technologia, pozwalająca na mało inwazyjne przeniesienie się do świata wirtualnego za pomocą odpowiednio do tego przystosowanych gogli.

„Morfeusz” jest pierwszym elementem projektu. Bardzo zaawansowany, dający niesamowite możliwości w walce z ludzkimi słabościami produkt, budowany od podstaw, oparty o wysokiej wydajności silnik graficzny współpracujący z technologią VR dający możliwość wysokiego powiązania emocjonalnego, co jest kluczowe w walce z określonym strachem. Ma on na celu pomoc w oswojeniu się z kilkoma najbardziej powszechnymi odmianami fobii za pomocą interakcji użytkownika ze światem wirtualnym.

17886886_1444270035614120_1587671085_o

„Poznać energię” to element projektu ISEPT wspomagający naukę zagadnień z dziedziny elektryki. Jest to seria animacji, które w wirtualnym świecie z łatwością przekazują trudną do wyobrażenia wiedzę oraz umożliwiają z bliska zobaczyć to, czego nie można zobaczyć gołym okiem. Dzięki nim można z łatwością przyswoić materiał, który zostaje przedstawiony przez „Elektronka”, czyli postać, która towarzyszy nam przez całą podróż po mikroskopijnym świecie. Dźwięk przestrzenny, nadający klimat i ułatwiający zlokalizowanie „Elektronka” działa szczególnie na zmysły i pozwala w pełni przenieść się nam do wirtualnej rzeczywistości. Możliwości, jakie daje technologia VR są ogromne, więc połączenie jej z nauką i zabawą przynosi bardzo duże korzyści.

17858890_1444270325614091_281939405_o

E-JURNAL FOR PE – INTERAKTYWNY DZIENNIK NA WF

Twórcy wynalazku:

Uczniowie: Michał Henicz 3in, Adam Król 3in.

Promotorzy: Marcin Lasak, Adam Ptaszny.

Tłumacze: Ewa Maduzia, Krystyna Galant

Aplikacja E-journal for PE jest to innowacyjny, rozbudowany system do śledzenia postępów z zakresu wychowania fizycznego. Nauczyciel ma możliwość dodawania klas i przypisywania do nich konkretnych uczniów. W aplikacji zostały zastosowane nowatorskie zasady oceniania poprzez wprowadzanie klasyfikacji punktowej za poszczególne dyscypliny. Za pomocą naszego rozwiązania można porównywać uczniów i klasy na przestrzeni dowolnych lat, obserwować postępy w każdej dyscyplinie, w każdym roku ucznia przez cały okres jego nauki w szkole. Dzięki autorskim rozwiązaniom, możliwe jest porównanie uczniów oraz klasy w każdym roku szkolnym, generowanie własnych dyscyplin z dostosowanym systemem punktowania. System posiada moduł tworzenia wykresów postępu ucznia oraz klasy na przestrzeni całego procesu kształcenia. Aplikacja posiada nowoczesny i przyjazny interfejs graficzny. Dzięki wykorzystaniu Cache Application możliwa jest praca bez dostępu do internetu, do czasu braku łącza dane zostają w pamięci urządzenia. E-journal for PE pozwala na bardziej efektywny monitoring rozwoju fizycznego ucznia, porównywalny z innymi uczniami na przestrzeni wielu lat.

17841888_1444270352280755_51528202_n