Od 1 lipca 2021 r następują zmiany w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Jastrzębie-Zdrój oraz w uchwale w zakresie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych. Zmiany dotyczą nieruchomości zamieszkałych.
Najważniejsze z nich to:
- Zmniejsza się częstotliwość odbioru bioodpadów w okresie zimowym (tj. od 1 listopada do 31 marca).
- Zmniejsza się częstotliwość mycia pojemników dostarczanych w ramach opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Zmieniają się harmonogramy na 2021 r. w związku ze zmianą częstotliwości odbioru bioodpadów i mycia pojemników.
- Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz zużyte opony nie będą odbierane bezpośrednio z nieruchomości. Właściciele nieruchomości zobowiązani będą dostarczać tego typu odpady samodzielnie do punktu GPZON lub pozostawiać w sklepie przy zakupie nowego sprzętu tego samego rodzaju, lub w punkcie serwisowym, gdy naprawa okaże się niemożliwa lub nieopłacalna.
- Wprowadza się limit na zużyte opony o szerokości w przekroju poprzecznym równej lub większej niż 120 mm, przyjmowane w punkcie GPZON.
Szczegóły oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdują się w poniższym pliku .pdf.

