Oficjalna strona miasta Jastrzębie-Zdrój

WYKAZ PUNKTÓW NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ

Punkt 1, ul. Dunikowskiego 5-7
(nieodpłatne porady prawne udzielane są przez adwokatów):

poniedziałek: 14.00-18.00,
wtorek: 14.00-18.00,
środa: 14.00-18.00,
czwartek: 14.00-18.00,
piątek: 14.00-18.00.

Punkt 2, Centrum Organizacji Pozarządowych, ul. Wrzosowa 12a
(nieodpłatne porady prawne udzielane są przez radców prawnych):

poniedziałek: 8.00-12.00,
wtorek: 8.00-12.00,
środa: 8.00-12.00,
czwartek: 8.00-12.00,
piątek: 8.00-12.00.

Punkt 3, Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Opolska 9a
(Punkt powierzony do prowadzenia przez Fundację Togatus Pro Bono,
nieodpłatne porady prawne są udzielane przez radcę prawnego):

poniedziałek: 7.30-11.30,
wtorek: 7.30-11.30,
środa: 7.30-11.30,
czwartek: 7.30-11.30
piątek: 7.30-11.30

PUNKT NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO

Punkt 4, Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Opolska 9a
(Punkt powierzony do prowadzenia przez Stowarzyszenie na Rzecz Poradnictwa Obywatelskiego „Dogma”,
nieodpłatne poradnictwo obywatelskie świadczone jest przez doradcę):

poniedziałek: 11.30-15.30,
wtorek: 11.30-15.30,
środa: 11.30-15.30,
czwartek: 11.30-15.30,
piątek: 11.30-15.30.

Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się według kolejności zgłoszeń, po umówieniu terminu wizyty

 tel. (32) 47 85 255

Godziny przyjmowania zgłoszeń:
Poniedziałek-środa 10:30-14:30
Czwartek 12:00-16:00
     Piątek 9:00-13:00

 


 

LISTĘ JEDNOSTEK NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA MOŻNA ZNALEŹĆ tutaj.

 


Osoby uprawnione

Nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługują osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej.

Umawianie wizyt

Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się według kolejności zgłoszeń, po umówieniu terminu wizyty, tel. (32) 47 85 255

Godziny przyjmowania zgłoszeń:

Poniedziałek-środa 10:30-14:30

Czwartek 12:00-16:00

Piątek 9:00-13:00

Porady co do zasady udzielane są podczas osobistej wizyty w punkcie.

Osoby, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie są w stanie przybyć do punktu lub osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą otrzymać poradę przez telefon, Internet, poprzez zorganizowanie wizyty w miejscu zamieszkania albo w innym miejscu wyposażonym w sprzęt ułatwiający komunikację lub z dostępem do tłumacza języka migowego. Bliższe informacje pod numerem podanym do zapisów lub poprzez e-mail: informacja@um.jastrzebie.pl

Wymagane dokumenty

Osoba uprawniona, przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, składa pisemne oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Przed udzieleniem nieodpłatnej pomocy prawnej można zażądać od osoby uprawnionej okazania dokumentu stwierdzającego tożsamość.

Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:

  • poinformowanie o obowiązującym stanie prawnym oraz o przysługujących prawach i obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowoadministracyjnym,
  • wskazanie sposobu rozwiązania problemu prawnego,
  • przygotowanie projektu pisma w tych sprawach, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowoadministracyjnym,
  • sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w różnych rodzajach postępowań,

Nieodpłatna pomoc prawna nie obejmuje spraw związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z wyjątkiem przygotowania do rozpoczęcia tej działalności.

Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje działania:

dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zmierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu, w tym, w razie potrzeby, sporządzenie wspólnie z osobą uprawnioną planu działania i pomoc w jego realizacji. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje w szczególności porady dla osób zadłużonych i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego.

Opinia o udzielonej pomocy:

Osoby, którym została udzielona pomoc mogą przekazać opinię o udzielonej pomocy:

  • bezpośrednio po udzielonej pomocy na części B karty pomocy,
  • w dowolnym terminie telefonicznie, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej lub listownie, wraz ze wskazaniem punktu, w którym uzyskały pomoc.