Strefa turysty

Turystyka rowerowa

Były tory, są ścieżki rowerowe

Pięć samorządów leżących bezpośrednio przy granicy polsko-czeskiej postanowiło z problemu zamykanych i niewykorzystanych linii kolejowych stworzyć wyjątkowy transgraniczny produkt turystyczny. Tak powstaje pętla rowerowa po byłych torach kolejowych łącząca Godów, Jastrzębie-Zdrój, Zebrzydowice, Piotrowice k. Karwiny i Karwinę.

Jastrzębie-Zdrój rowerową stolicą Polski

 

Jastrzębie-Zdrój od pierwszej edycji bierze udział w rywalizacji o miano "Rowerowej Stolicy Polski". Ten zaszczytny tytuł trafi do miasta, którego mieszkańcy zarejestrują najwięcej kilometrów przejechanych na rowerze w specjalnie przygotowanej w tym celu aplikacji.

Więcej informacji na stronie Rowerowej Stolicy Polski.

Rowerem pod prąd!

Od 2017 roku na ulicy 1 Maja w Jastrzębiu-Zdroju dla rowerzystów został wydzielony specjalny kontrapas. Po rozbudowie w 2020 roku kończy się on na parkingu przy ulicy Słonecznej.

Pamiętajmy, że kontrapasem jeździmy tylko „pod prąd”. Nie zapominajmy o rowerzystach, zwłaszcza na skrzyżowaniach, na których to właśnie rower ma pierwszeństwo! Zatem na ulicach Witczaka i Kościuszki kierowcy pojazdów dojeżdżający do znaku "ustąp pierwszeństwa" powinni patrzeć w obie strony.

Z uwagi na szeroki tor ruchu autobusów zjeżdżających z Ronda Zdrojowego w ulicę 1 Maja, nie można było doprowadzić kontrapasa do samego ronda. Kończy się on na parkingu przy ulicy Słonecznej.

Kolejne rozwiązania rowerowe zostały wprowadzone na ulicach Dworcowej i Cieszyńskiej na Osiedlu Tuwima. Na tych drogach wprowadzono kontraruch rowerowy – możliwość jazdy rowerem „pod prąd” na jednokierunkowych odcinkach ulic, ale bez wyznaczonego pasa ruchu dla rowerów. Na ulicy Dworcowej jest teraz udostępniony wygodny skrót dla rowerzystów jadących z centrum na Osiedla Przyjaźń i Bogoczowiec. W przypadku ulicy Cieszyńskiej na Osiedlu Tuwima zalegalizowano i tak odbywający się tutaj dwukierunkowy ruch rowerów.

Polecamy