W tym wyjątkowym czasie Ośrodek Pomocy Społecznej skupia się na pomocy osobom, które najbardziej tego potrzebują – pracownicy wspierają ludzi objętych kwarantanną. To właśnie oni w obecnej sytuacji są zdani na drugiego człowieka, ponieważ nie mogą wykonywać zwykłych czynności.
- Zapewniana pomoc polega na realizacji najpilniejszych potrzeb: wyżywienie dowożone dwa razy dziennie, leki, środki czystości, wsparcie psychologiczne. To w jakim zakresie jest ona udzielana zależy od indywidualnych potrzeb. Zdarzyło się, że pomagaliśmy w sprawie wynoszenia śmieci. Dla wszystkich to sprawa prozaiczna, ale dla osób, które nie mogą opuścić własnego mieszkania jest to problem wielkiej rangi
– powiedziała Klaudia Nietrzebka, Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej.
Dostarczanie posiłków czy zakupionych leków i środków czystości musi się odbywać przez osoby odpowiednio przygotowane, przeszkolone i wyposażone w sprzęt ochrony osobistej. W naszym mieście to zadanie realizowane jest w ścisłej współpracy ze Strażą Pożarną.
- Osoby w kwarantannie zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub wysyłania wiadomości drogą elektroniczną. W tych trudnych chwilach warto, aby skorzystały z porady psychologa
– mówi Klaudia Nietrzebka.
W obecnej sytuacji Ośrodek Pomocy Społecznej pracuje zmianowo. Od godziny 6:30 do 11:30 oraz od godziny 13:00 do 18:00. W godzinach od 11.30 do 13.00 następuje przerwa techniczna, podczas której ośrodek jest dezynfekowany.
Ze względu na okoliczności uruchomiona została dodatkowa możliwość kontaktu telefonicznego (502 209 639) z pracownikami ośrodka poza godzinami pracy od poniedziałku do piątku w godz. 15.30 do 19.00 oraz w soboty i niedziele od 10.00 do 14.00. Ponadto utworzono konto e-mailowe (kryzys@ops.jastrzebie.pl), do którego dostęp dyrekcja ma całą dobę.