Pieniądze zostały podzielone na 21 jednostek pomocniczych w ten sposób, że 30% kwoty bazowej otrzymała każda z nich w takiej samej wysokości, 35% proporcjonalnie do jej obszaru i kolejne 35% proporcjonalnie do liczby jej mieszkańców.
Sprawdź, gdzie znajdują się tereny, na które możesz mieć wpływ - udostępniamy mapy terenów możliwych do zagospodarowania w ramach tegorocznego budżetu obywatelskiego. Znajdziecie je TUTAJ. Konkretne numery działek można sprawdzać na Interaktywnym Planie Miasta: http://mapa.um.jastrzebie.pl/mapa.html
Dokładne kwoty, którymi będą mogli dysponować mieszkańcy danych jednostek pomocniczych można znaleźć w załączniku do zarządzenia Prezydenta Miasta.
Propozycję zadania może zgłosić każdy mieszkaniec osiedla lub sołectwa, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 16 lat. Wersję elektroniczną formularza, na jakim trzeba ją wpisać, można znaleźć TUTAJ, a wersja papierowa dostępna jest na sali obsługi interesanta Urzędu Miasta oraz w siedzibach zarządów osiedli i sołtysów. Propozycje można składać od 1 do 21 kwietnia. Istotne jest, że jeden mieszkaniec może złożyć tylko jeden wniosek.
Wypełnione wnioski można składać:
– listownie na adres: Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój al. Józefa Piłsudskiego 60, 44-335 Jastrzębie-Zdrój z dopiskiem „Budżet Obywatelski”,
– osobiście w kancelarii ogólnej Urzędu Miasta, pokój 020A oraz w siedzibach zarządów osiedli i sołtysów,
– elektronicznie na adres: , w formie zeskanowanego formularza.
Lista propozycji zadań zweryfikowanych pozytywnie zostanie podana do publicznej wiadomości na stronie internetowej miasta, na tablicy ogłoszeń urzędu oraz przekazana zarządom osiedli i sołtysom do 22 maja. W przypadku przekroczenia kwoty będącej do dyspozycji jednostki, na zebraniu otwartym z mieszkańcami osiedla lub zebraniu wiejskim odbędzie się głosowanie. W przypadku, gdy łączna wartość szacunkowa wszystkich zgłoszonych z danej jednostki pomocniczej propozycji zadań nie przekroczy przyznanej kwoty, głosowania mieszkańców nie przeprowadza się.