Dla mieszkańca

Właściciel nieruchomości

Zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2022 r, poz. 1297 z późn. zm.) przez właścicieli nieruchomości rozumie się  także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością.

Pod pojęciem inne podmioty władające nieruchomością należy rozumieć podmioty władające całą daną nieruchomością gruntową, a nie częścią nieruchomości jaką jest np. wynajęty lokal w budynku znajdującym się na nieruchomości.

Jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkami wielolokalowymi, w których ustanowiono odrębną własność lokali, obowiązki właściciela nieruchomości obciążają osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali lub właścicieli lokali, jeżeli zarząd nie został wybrany.

  • Ikona format pliku pdf
    UlotkaFormat pliku: pdf | Rozmiar pliku: 267 KB

Umowa na odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu miasta Jastrzębie-Zdrój obowiązuje od 2 stycznia 2025 roku do 31 grudnia 2026 roku lub do wyczerpania środków finansowych zabezpieczonych w umowie. 

Właściciele nieruchomości niezamieszkałych, którzy przystąpili do gminnego systemu gospodarowania odpadami, nie mają możliwości wyjścia z niego do końca trwania umowy.

Właściciele nieruchomości niezamieszkałych, którzy złożyli oświadczenie o wyłączeniu z gminnego gospodarowania odpadami, nie mają możliwości włączenia się do gminnego systemu w trakcie trwania umowy.

Właściciel nieruchomości niezamieszkałej, która powstała w trakcie obowiązywania umowy, może odpowiednio:

  1.  W terminie 60 dni od dnia powstania nieruchomości złożyć Prezydentowi Miasta pisemne oświadczenie o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę. W oświadczeniu właściciel nieruchomości wskazuje lub przedsiębiorcę, z którymi zawarł umowę na odbieranie odpadów komunalnych oraz dołącza do oświadczenia kopię tej umowy, pod rygorem nieskuteczności oświadczenia.

    Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne musi posiadać wpis do Rejestru Działalności Regulowanej (RDR) w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój.

  2. Złożyć Prezydentowi Miasta pierwszą deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych.

    Obowiązek ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi powstaje za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości powstały odpady komunalne. 

    Wysokość miesięcznej opłaty uzależniona jest od zadeklarowanej w deklaracji:

  • liczby i pojemności pojemników i/lub worków na poszczególne frakcje odpadów,
  • częstotliwości odbioru odpadów.

Stawki za odbiór poszczególnych frakcji odpadów z pojemników lub worków o danej pojemności określa Uchwała Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój w sprawie ustalenia wysokości stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 

  1. Odwołanie oświadczenia właściciela nieruchomości niezamieszkałej o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych (word, 20,4 KB).
  2. Oświadczenie właściciela nieruchomości niezamieszkałej o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych (word, 20,2 KB).

 

Polecamy