Dla mieszkańca

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów

Ewelina Stelmach

pokój 457B, tel. 32 4785 351, 32 4785 157


Miejski Rzecznik Konsumentów realizuje zadania przy pomocy Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów, do którego zadań należą w szczególności:

  1. Udzielanie porad i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów w biurze rzecznika oraz telefonicznie,
  2. Występowanie z pismami dotyczącymi sporów konsumentów ze sprzedawcami, usługodawcami i producentami,
  3. Pomoc w sporządzaniu pozwów do Sądu Konsumenckiego oraz sądów rejonowych,
  4. Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  5. Współdziałanie (współpraca) z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jednostkami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
  6. Wykonywanie innych zadań określonych w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów lub w przepisach odrębnych.
Polecamy