Kolejnym prestiżowym tytułem może poszczycić się Kraina Górnej Odry. Po tym, jak w 2022 i 2023 roku, zdobywała ona certyfikaty na najlepsze produkty turystyczne roku, w tym roku wywalczyła ona tytuł Polskiej Marki Turystycznej.
Kraina Górnej Odry została za niego uznana jako jeden z trzech produktów turystycznych. Obok niej, nagrody otrzymały również marki: Sopot i Roztocze. W sumie liczba wszystkich wyróżnionych marek przez Polską Organizację Turystyczną i Ministerstwo Sportu i Turystyki wynosi zaledwie kilkanaście.
- Jesteśmy w elitarnym gronie 12 Polskich Marek Turystycznych jakie kiedykolwiek ustanowiono. Osiągnęliśmy turystyczny Mount Everest!
– podkreśla Adam Wawoczny, prezes Śląskiej Organizacji Turystycznej, której produktem turystycznym jest Kraina Górnej Odry.
Zdaniem konkursowej kapituły, Kraina Górnej Odry jest miejscem potrafiącym zachwycić swoją różnorodną przyrodą, bogatą historią i dziedzictwem kulturalnym.
- Ta malownicza kraina oferuje wiele przyciągających turystów atrakcji. Kryje w sobie również jakiś pierwiastek tajemniczości, co z turystycznego punktu widzenia z pewnością stanowi zachętę do jej poznania
– mówi się o Krainie Górnej Odry.
Odnoszone przez nią sukcesy są z kolei określane mianem „niespotykanych, osiągniętych przez kogokolwiek w tak krótkim czasie”.
Przypomnijmy, że częścią Krainy Górnej Odry jest również Jastrzębie-Zdrój. W naszym mieście od kilku lat odbywa się m.in. sztandarowa impreza KGO, jaką jest Festiwal Górnej Odry. To obecnie największy odbywający się festiwal turystyczny w naszym kraju. W dotychczasowych trzech edycjach udział wzięło w sumie 338 tysięcy osób.