Podczas IV Miejskiej Olimpiady Wiedzy Ekologicznej reprezentanci szkół sprawdzali swoją wiedzę z zakresu ekologii i ochrony środowiska.
Najważniejszym celem olimpiady było:
1. Budowanie świadomości ekologicznej młodzieży i kształtowania postaw proekologicznych wobec środowiska.
2. Popularyzacja problematyki ekologii w aspekcie skutecznego przeciwdziałania zanieczyszczeniu i degradacji środowiska,
3. Zaangażowanie uczniów do działań związanych z promowaniem ekologicznych postaw na co dzień.
Konkurs składał się z dwóch części: testu z pytań zamkniętych wielokrotnego wyboru, rozwiązywanego zespołowo oraz części ustnej podczas której padały pytania otwarte z zakresu:
- zagadnień dot. ochrony środowiska i ekologii,
- ochrony powietrza atmosferycznego,
- błękitno-zielonej infrastruktury,
- zmian klimatu,
- energii odnawialnej,
- działań miasta, obejmujących poprawę jakości powietrza i rozwój bioróżnorodności.
W olimpiadzie brali udział reprezentanci sześciu jastrzębskich szkół ponadpodstawowych, najlepsi okazali się uczniowie:
- Zespołu Szkół nr 5 im. Jana Pawła II, za zajęcie I miejsca otrzymali 5-elementową stację do segregacji odpadów, zestaw składający się z dwóch tablic edukacyjnych przedstawiających mitozę i mejozę komórek zwierzęcych.
- Zespołu Szkół nr 2 im. Wojciecha Korfantego – zdobywając II miejsce otrzymali 5-elementową stację do segregacji odpadów, wizualizator.
- I Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stanisława Staszica zdobywając III miejsce i nagrodę:5-elementową stację do segregacji odpadów.
Dodatkowo wszyscy uczniowie biorący udział w olimpiadzie otrzymali upominki: saszetkę na ramię, kubek termiczny, bambusowy powerbank czy ładowarkę indukcyjną.
Nagrody dla najlepszych uczniów wręczał Andrzej Matusiak, Wiceprezydent Miasta Jastrzębie-Zdrój wraz z przedstawicielami Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta.
14 listopada obchodzony był Dzień Czystego Powietrza, a udział młodzieży w olimpiadzie ma szansę wpłynąć na kształtowanie świadomości ekologicznej oraz promocję właściwych postaw wobec środowiska naturalnego.


































