Dla mieszkańca

Nieruchomości zamieszkałe - zmiany

Zapoznaj się ze zmianami w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Jastrzębie-Zdrój, które wchodzą w życie 1 lipca.

Zdjęcie przedstawia pojemniki do segregacji odpadów

Od 1 lipca 2021 r następują zmiany w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Jastrzębie-Zdrój oraz w uchwale w zakresie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych. Zmiany dotyczą nieruchomości zamieszkałych.

Najważniejsze z nich to:

  • Zmniejsza się częstotliwość odbioru bioodpadów w okresie zimowym (tj. od 1 listopada do 31 marca). 
  • Zmniejsza się częstotliwość mycia pojemników dostarczanych w ramach opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.  
  • Zmieniają  się  harmonogramy na 2021 r. w związku ze zmianą częstotliwości odbioru bioodpadów i mycia pojemników.  
  • Zużyty  sprzęt  elektryczny i elektroniczny oraz zużyte opony nie będą odbierane bezpośrednio z nieruchomości. Właściciele nieruchomości zobowiązani będą dostarczać tego typu odpady samodzielnie do punktu GPZON lub pozostawiać w sklepie przy zakupie nowego sprzętu tego samego rodzaju, lub w punkcie serwisowym, gdy naprawa okaże się niemożliwa lub nieopłacalna.   
  • Wprowadza się limit na zużyte opony o szerokości w przekroju poprzecznym równej lub większej niż 120 mm, przyjmowane w punkcie GPZON.  

 Szczegóły oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdują się w poniższym pliku .pdf.


Pozostałe aktualności

Wszystkie aktualności
Polecamy